Jak poznám svůj typ pleti?

Dnes tu máme čistě povídací článek, ale podle mě hodně důležitý. Když jsem v oblasti kosmetiky začínala, tohle byla asi moje první otázka na kterou jsem hledala odpověď. A proto jsem tu dnes já, abych vám svoje moudra předala :)

První a základní rada pro tenhle náš malý "testík" je hlavně ta, určovat typ pleti vždy ráno. Je totiž vidět přirozený maz, nebo naopak suché šupinky, apod...

Typů pleti máme hned několik:

1. Normální pleť
    Má vyrovnaný povrch, bez suchých míst. Netrápí jí akné a obvykle se jen jemně mastí v oblasti nosu a čela. Může se zdát, že tím pádem nepotřebuje vůbec žádnou péči ale právě zanedbávání a neudržování vede k předčasným vráskám dámy, takže péči nezanedbávejte.

2. Mastná pleť
    Má rozšířené póry, které jsou náchylné k zanášení a to vede k vytváření černých teček. Často se objevují pupínky, zarudnutí a zvýšená citlivost. No a samozřejmě nejhlavnějším znakem je mastná T-zóna. Spousta dívek si myslí, že přehnaným čištěním, používáním tonik a peelingů se pokožka mastnoty zbaví, ale je to právě naopak. Pokožka se bude snažit maz obnovovat a nahradit ten, který ztratila a tak ho bude produkovat ještě víc.
    Samozřejmě se ale bez čištění neobejdete a proto doporučuji používat tonika bez alkoholu (například růžovou vodu) a hydratační přípravky bez oleje. Make-up je vhodnější založený na vodní bázi (oil free).
    Mastná pleť má ale i nějaké výhody. Je hodně pružná, takže "stárne" později :)

3. Suchá pleť 
    Má póry naopak uzavřené, netrpí na žádné ucpávání nebo černé tečky. Na některých místech se může vyznačovat zarudnutím, jemnými vráskami, nebo šupinkami. Jakmile budete pleť namáčet, bude se zvyšovat suchost. Suchá pleť má nedostatek olejů, takže se vyplatí používat ráno vysoce hydratační přípravek a na noc nejlépe noční olej. Jednou týdně použijte peeling na odstranění odumřelých kožních buněk. Místo pudrových používejte spíš krémové výrobky - make-up, tvářenku a tekutý korektor.

4. Dehydratovaná pleť
    Suchá a dehydratovaná není to samé. Zatímco suché pleti chybí oleje, dehydratované chybí voda. Následkem toho je, že je kůže napnutá a svědí. Předčasně stárne, a tak se rychleji vytváří vrásky.
    Dehydratovanou pleť může mít každý z nás a nejběžnějšími příčinami jsou například nedostatek pití, klimatizace, mytí tváře mýdlem, příliš alkoholu, kouření nebo používání pleťových vod obsahujících alkohol.

5. Smíšená pleť
    Může být kombinací všech ostatních typů a její ošetřování může být náročné. Proto se v prodejnách koukejte rovnou po přípravcích určených smíšené pleti, ať si nemusíte přidělávat práci a čistit každé místečko něčím jiným.


A to už je dnes ode mě nejspíš všechno. Doufám, že vám byl můj článek alespoň trošku nápomocný a že jsem vás neunudila k smrti. Vaše M.      

  
    

Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram